sentap hati aku !

kalau laa member aku tak terlpeas cakap,mungkin aku tak kan tau semua ni. .

member baik der,tak bagitau kat aku pasal dia da ade boyfie baru --' memang sentap hati mak nak :( yang paling aku tak sangka hang boleh couple ngan ex kawan rapat aka bff hang sendiri --' aku memang tak sangka laa prangai hang macam tu. .sampai hati hang buat macam tu. .ingat rahsia hang tu boleh kekal sampai bila bila ke haa ? dah 2 bulan hang couple ngan budak tu,apa ada dekat budak tu ? setahu aku hang kawan ngan laki lain tapi couple ngan laki lain,apa ni weh ? kat sekolah tadi tegur aku pun tak nak kan ? awat ? malu ? --' lagi r aku terasa ~ aku ingat hang ni baik rupanya tak. .dengar cerita hang nangis dalam kelas tadi,awat nangis pulak ? bukan hang tengah bahagia ke dengan laki tu ?

pagi tadi aku gaduh ngan member aku yang dekat pic header tu. .aku panas r mana tak nya tiba2 serang aku kata tak bagitau hal sebenar pasal ex dia couple ngan member rapat dia sendiri,padahal aku baru tahu semalam kot --' pagi pagi dah buat aku naik darah. .masa tu,prhimpunan baru nak start,aku nampak H sebab aku nak ceritakan hal sebenar dekat dia,then aku pergilah dekat dia,tiba2 dia kata 'dah dah ! aku dah tak nak dengar apa apa dari hang' aku pun 'aihhh' apesal pulak tiba2 H jadi macam ni,aku ngan muka yang stres terus blah dari situ --' then bila nak masuk barisan kadet polis,M panggil aku. .tiba2 H pandang aku yang tengah ada dengan M. .aku memang dah tak ada mood gilaa nak mati wa cakap lu. .aku blah dan tiba2 H pegang lengan aku and say 'awat hang tak cerita dekat aku pasal DIA' dengan suara yang marah,lagi aa naik darah aku. .aku tinggikan suara dekat H sampai budak2 dekat tapak perhimpunan tu dengar. .aku cakap r yang aku baru tahu pasal tu semalam. .aku p kat barisan yang paling belakang sekali,H datang dekat aku n cakap minta maaf,sorry ah sebab aku memang tak layan H yang ada depan aku. .H cakap 'aku minta maaf,aku minta maaf sebab aku ingat hang dah tau pasal tu,aku tak tau pulak yang hang baru tahu semalam,sorry weh' aku dengan muka sakit hati+stres+tension terus tak layan dia dekat situ. .aku just biar H depan aku. .H minta maaf dekat aku sampai nangis2,time tu aku pun macam robot yang tak ada perasaan aku biar jelah dia nangis. .aku cakap 'dah r,tak payah nangis' aku blah masuk barisan tinggal H dekat belakang aku sebab pengawas dah bising bising suruh masuk barisan. .time dalam barisan pulak,ada lah 3 orang sahabat sejati aku try tenangkan aku kata 'relax r',aku pun balas r 'aku tengah relax r ni,kalau tak dah lama aku mengamuk' H pun berdiri belakang aku kata 'jangan lah marah aku,aku minta maaf' aku buat tak tau je,kejam ke ? --' masa PJK aku tukar ah baju lepas tu duduk dekat tangga,aku nampak member yang couple ngan ex H tu tadi aka S lalu depan aku dengan selambanya,aku ni halimunan ke ? sampai tak tegur aku langsung. .dalam hati aku ni dah menyumpah seranah dah. .dalam kelas aku duk pikir sorang sorang patut ke aku mrah H tadi ? sebab H tak tahu pun yang aku baru tahu pasal benda ni,lagipun esok H kena pergi pertandingan pidato so risau bagi dia tension ~

waktu balik aku beli air dekat kantin,nampak pulak kekasih merpati dua sejoli tengah dating dekat parking motor then jalan dua orang pergi dekat pondok yang berhadapan dengan parking tadi,aku just usha je aaa,sakit hati kot sebab S buat H macam tu --' then aku pergi dekat U ngan N sembang2 pasal H ngan S ni. .rasa bersalah lagi buat aku macam nak cari H time tu jugak sebab nak minta maaf pasal pagi tadi yang aku marah2 dia. .time aku nak balik,aku pesan dekat U suruh sampaikan salam maaf aku kat H. .sebelum tu aku p jumpa F kejap sebab dia kata ada something dia nak tanya. .aku pergilah dekat dia,dia tanya aku 'sape bagitau hang yang S couple ngan W?' aku cakap lah 'hang nak sebelahkan sapa sbnarnya?'macam mana hang boleh tau yang aku tau S couple ngan W?' soalan bertubi2 aku tanya F. .then aku cakap lah biarlah rahsia siapa yang bagitahu aku pasal benda tu. .

dah sampai rumah,aku terus hantar mesej dekat H say sorry pasal pagi tadi,H cakap aku tak perlu minta maaf pun sebab bukan salah aku. .fuhh ~ kiranya aku ngan H memang dah jadi macam biasa balik. .happy kejap laa kan ? :) apa apa pun aku tak nak bermusuh dengan kawan2 aku yang lain. .lagipun tahun dah last sekolah,aku tak nak antara kawan2 aku putus persahabatan hanya sebab LELAKI aka W tu ~
aku sayang semua kawan-kawan aku,termasuk S even aku dah menyumpah seranah dia dalam hati -.-

aku cuma nak yang terbaik untuk kawan-kawan aku :)